
DIGITAL
2021: Εντοπίσαμε 6 σημεία προσοχής για την ψηφιακή σας επικοινωνία
Αποφασίσαμε να αφήσουμε για λίγο στην άκρη τις δυσκολίες που όλοι ζήσαμε τη χρονιά που πέρασε και να εστιάσουμε στις αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν. Είδαμε πως όταν αλλάζει η καθημερινότητα και οι ανάγκες μας, αλλάζει δραστικά και ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τα ψηφιακά μέσα.
Τι σημαίνει αυτό, όμως, για την ψηφιακή παρουσία κι επικοινωνία γενικότερα; Τι αλλάζει στο web design, στη Β2Β επικοινωνία, στο SEO; Στο επίκεντρο αυτή τη χρονιά μπαίνει ο χρήστης και όλα όσα προσφέρουν μια αψεγάδιαστη εμπειρία περιήγησης.
1. Προτεραιότητα στην εμπειρία χρήστη (UX)
Από την αρχή της πανδημίας, οι άνθρωποι κάθε ηλικίας έμαθαν να χρησιμοποιούν περισσότερο και σε καθημερινή βάση τα ψηφιακά μέσα για να καλύψουν μια ευρεία γκάμα αναγκών. Αυτό σημαίνει πως οι χρήστες είναι πια περισσότερο εξοικειωμένοι και περιμένουν μια ομαλή περιήγηση, χωρίς καθυστερήσεις, σπασμένους συνδέσμους και κουμπιά χωρίς ξεκάθαρη ενέργεια. Ειδικά όταν μιλάμε για e-shop, που ο στόχος είναι το conversion, η πώληση ενός προϊόντος, ένας λάθος σχεδιασμός μπορεί να διώξει τους χρήστες. Ο όρος που ταιριάζει στο user experience εν έτει 2021 είναι “αψεγάδιαστο”.
2. Mobile first, ξανά
Μιλώντας για user experience, δεν εννοούμε μόνο στην περιήγηση από υπολογιστή. Εδώ και χρόνια τονίζουμε τη σημασία του responsive design, για το πώς δηλαδή ένα site πρέπει να ανταποκρίνεται εξίσου καλά σε όλες τις συσκευές. Πλέον, συμφωνεί και η Google, η οποία θα κρίνει το πόσο καλή είναι μια ιστοσελίδα και πόσο ψηλά θα σκοράρει, λαμβάνοντας πρώτα υπόψη τη mobile εκδοχή. Το mobile first, λοιπόν, γίνεται αδιαμφισβήτητα ο κανόνας.
3. Ongoing SEO
Η διαρκής παρακολούθηση και ανανέωση του περιεχομένου αλλά και των τεχνικών προδιαγραφών μιας ιστοσελίδας γίνεται απαραίτητη, εξού και ο ορισμός ongoing, δηλαδή σε εξέλιξη. Το περιεχόμενο, είτε μιλάμε για άρθρα, είτε για landing pages παύει να είναι στατικό, και χρειάζεται αναπροσαρμογή με βάση το τι ψάχνουν οι χρήστες, το πώς αλλάζουν οι δημοφιλείς λέξεις κλειδιά και το τι κάνει ο ανταγωνισμός. Είναι μια αδιάκοπη διαδικασία, για την οποία, ευτυχώς, υπάρχουν τα κατάλληλα pro εργαλεία ανάλυσης SEO. Έχουμε κάνει εκτενή αναφορά σε αυτά και μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.
4. Πολυδιάστατη ψηφιακή παρουσία
Κάτι άλλο που αλλάζει σε σχέση με την ψηφιακή παρουσία μιας επιχείρησης, είναι πως δεν αρκεί πια μόνο μια ιστοσελίδα ως περιεχόμενο. Στο παιχνίδι έχουν μπει για τα καλά τα social media, τα videos, οι εφαρμογές και άλλες πλατφόρμες που δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο brand. Οι περισσότεροι χρήστες αναζητούν πληροφορίες για μια υπηρεσία ή ένα προϊόν παντού και η ποικιλία των αποτελεσμάτων που θα πάρουν θα κρίνει τι γνώμη θα σχηματίσουν για αυτό.
"Οι περισσότεροι χρήστες αναζητούν πληροφορίες για (...) ένα προϊόν παντού και η ποικιλία των αποτελεσμάτων που θα πάρουν θα κρίνει τι γνώμη θα σχηματίσουν."

Πηγή: https://stories.google/create/
Βλέπουμε το σκεπτικό των stories, που ξεκίνησε από το Instagram, να μπαίνει σε κάθε ψηφιακό μέσο, όπως το Facebook και το Youtube. Ακόμη και το Linkedin, που προορίζεται καθαρά για επαγγελματική χρήση και είναι το πιο σοβαρό από τα social media, εισήγαγε τα stories θέλοντας να δώσει μια behind the scenes αισθητική. Πρόσφατα και η ίδια η Google λάνσαρε τα Web Stories, δίνοντας άλλη μια ευκαιρία για δημιουργικό περιεχόμενο. Το content ήταν και παραμένει βασιλιάς.
5. Το Linkedin για Β2Β συνεργασίες
Αξίζει να γίνει ξεχωριστή αναφορά στο Linkedin, μιας και θεωρούμε πως θα είναι η χρονιά του για επαγγελματικές συνεργασίες. Με τις ακυρώσεις συνεδρίων, εκθέσεων και κάθε είδους επαγγελματικών εκδηλώσεων λόγω της πανδημίας, οι επαγγελματικές συναναστροφές μεταφέρθηκαν online και η ηλεκτρονική κοινωνική δικτύωση ήταν η μόνη λύση. Το Linkedin βοήθησε να συνεχιστεί η επικοινωνία μεταξύ εταιρειών και επαγγελματιών και είναι ένα πολύτιμο εργαλείο. Περιμένουμε να δούμε όλο και περισσότερες εταιρείες να επενδύουν στις διαφημίσεις και την προώθηση μέσω αυτού.

Πηγή: https://bit.ly/3bC936P
6. Η ιδιωτικότητα στο προσκήνιο
Εδώ και κάποια χρόνια, γίνεται αγώνας ώστε να σταματήσουν οι παραβιάσεις της ιδιωτικότητας των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο internet γενικότερα. Το 2021 θα δούμε ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές με την κατάργηση των λεγόμενων third party cookies. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να βρεθούν εναλλακτικοί τρόποι προσέλκυσης των χρηστών σε μια ιστοσελίδα αλλά και καταγραφής της συμπεριφοράς τους.
Οι διαφημίσεις πια θα χρειάζεται να βασίζονται σε πραγματικά δημιουργικό περιεχόμενο, το οποίο μπαίνει στο προσκήνιο. Στόχος θα είναι όχι το ανούσιο traffic αλλά ένα πραγματικά αφοσιωμένο κοινό. Το κοινό αυτό θα διατηρείται μέσα από τη δημιουργία ομάδων στα social media, μέσα από την ενεργοποίηση των ειδοποιήσεων για να λαμβάνει νέα, και κυρίως μέσω των newsletters, η αξία των οποίων ανεβαίνει σημαντικά.
"Στόχος θα είναι όχι το ανούσιο traffic αλλά ένα πραγματικά αφοσιωμένο κοινό."
Η χρονιά που πέρασε απέδειξε πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα και πόση ευελιξία χρειάζεται στον ψηφιακό κόσμο. Η εμπειρία και η εξειδίκευση μας επιτρέπουν να προσαρμοζόμαστε έγκαιρα και να βρίσκουμε κάθε φορά τις κατάλληλες λύσεις σύμφωνα με τις νέες ανάγκες που προκύπτουν. Αφουγκραζόμαστε, μελετάμε, δοκιμάζουμε, εξελισσόμαστε και μένουμε σε ετοιμότητα για ό,τι νέο μπορεί να προκύψει.
Στην MDesigners πιστεύουμε στην ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των ενδιαφερομένων και των σχεδιαστών, με στόχο την υλοποίηση οπτικών ταυτοτήτων/εμπειριών που θα συγκινούν και θα εμπνέουν το κοινό τους.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ας μιλήσουμε
για το νέο σας project
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Λυκείου 6
153 41, Αγία Παρασκευή
ΚΑΛΕΣΤΕ
213 022 46 40
EMAIL
info@mdesigners.gr