
MD JOURNAL
Branding & Logos, η σημαντικότητα τους και η αυταπάτη του “εύκολου” σχεδιασμού
Όταν αναφερόμαστε στον σχεδιασμό ενός λογοτύπου, μιας οπτικής ταυτότητας, ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, αρκετές φορές, λανθασμένα, πάει το μυαλό μας στο photoshop ή σε κάποιο λογισμικό πρόγραμμα σχεδίασης.

Άνοιγμα αρχείου στο illustrator
Η “όχι και τόσο σωστή” προσέγγιση
Αρκετοί ενδιαφερόμενοι θεωρούν ότι το branding της εταιρίας ή της δραστηριότητάς τους είναι απλώς μια εικόνα που θέλει κάποιες ώρες για να σχεδιαστεί.
Ναι, θα μπορούσε να συμβεί, αλλά αυτό δεν είναι branding.
Το branding είναι η διαδικασία που δίνει υπόσταση σε εταιρείες, προϊόντα ή υπηρεσίες, δημιουργώντας και διαμορφώνοντας ένα εμπορικό σήμα στο μυαλό των καταναλωτών. Το branding, είναι σημαντικό αφενός επειδή εντυπώνεται στους καταναλωτές και αφετέρου επειδή τους επιτρέπει να ξέρουν τι είναι αυτό που περιμένουν από μια εταιρεία.
Ας υποθέσουμε ότι το όραμα και όνειρo σας είναι να δημιουργήσετε ένα προϊόν και έχετε ακριβώς στο μυαλό σας πώς το θέλετε. Έχετε επενδύσει άπειρες ώρες μελέτης, χρήματα και έχετε καταβάλει μεγάλο κόπο, έως ότου το ολοκληρώσετε.
Και έρχεται η στιγμή να το επικοινωνήσετε στον κόσμο. Πώς; Με το branding. Θα αναθέτατε λοιπόν σε έναν σχεδιαστή να το δημιουργήσει λέγοντας του: “Σε παρακαλώ, θέλω κάτι όμορφο, να αρέσει, να πουλάει, το θέλω αύριο και έχω 100€ για αυτό;”
Κάπως παράδοξο δεν ακούγεται; Πώς είναι δυνατόν κάτι που έχουμε δημιουργήσει με τόσο κόπο να το επικοινωνήσουμε τόσο πρόχειρα;!
"Πώς είναι δυνατόν κάτι που έχουμε δημιουργήσει με τόσο κόπο να το επικοινωνήσουμε τόσο πρόχειρα;!"
Το branding είναι ο καθρέφτης μας
Ξυπνάμε το πρωί και λέμε: “σήμερα θα φορέσω κάτι πρόχειρο που δεν θα μου ταιριάζει.” Μπορεί αυτό να συμβεί αν δεν μας ενδιαφέρουν τα ρούχα που φοράμε και δεν είναι λάθος εφόσον κάτι τέτοιο μας εκφράζει.
Διαφορετικά, επενδύουμε…

Παράδειγμα ολοκληρωμένου Branding
Τα επίπεδα δημιουργίας ενός σωστού branding.
Επικοινωνία, γνωριμιά, κατανόηση. Τα τρία ίσως σημαντικότερα συστατικά για μια καλή αρχή. Ο σχεδιαστής και ο ενδιαφερόμενος πρέπει πρώτα να γνωριστούν ως άνθρωποι. Να μοιραστούν τις ιδέες τους, το όραμα τους, τις φιλοδοξίες και τις ανησυχίες τους.
Ξεκάθαρες αξίες, προοπτική, επιχειρηματικός στόχος. Ξεκινάμε από ένα μεγάλο ΓΙΑΤΙ. Γιατί κάνω ό,τι κάνω, τι θέλω να πετύχω, με ποιους;
Αισθητική, αποτύπωση. Δεν αρέσουν όλα σε όλους. Δεν θα ήταν ποτέ κάτι τέτοιο δυνατόν. Άρα πρώτα πρέπει να αρέσει σε εμάς τους ίδιους, αισθητικά, να μας αντιπροσωπεύει και κατ’ επέκταση και στο κοινό που απευθυνόμαστε.

Brainstorming της δημιουργικής ομάδας
Εφαρμογή. Το branding έχει πολλές εφαρμογές. Παίρνει διάφορες μορφές, όπως πχ σε μία σήμανση, σε μια συσκευασία ή σε ένα website . Παρόλο που αυτά τα μέσα διαφέρουν μεταξύ τους, είναι απαραίτητο να υπάρχει οπτική συνέχεια και σύνδεση από το ένα στο άλλο, ως προς την εμφάνιση του branding.
Διαχρονική αξία. Όλα τα παραπάνω αποτελούν το DNA ενός σωστού branding. Η πραγματική του αξία φαίνεται από την αντοχή, αποδοχή και συνέπειά του μέσα στον χρόνο.
Σε όλο το παραπάνω κείμενο πουθενά δεν αναφέρθηκαν οι λέξεις “photoshop, πρόγραμμα, καλός υπολογιστής, εφέ”.
Διότι αναφερόμαστε σε κάτι που δεν είναι άπλα ένα σχήμα, ένα χρώμα ή γράμματα, αλλά μία δημιουργική οντότητα. Για την υλοποίησή της, απαιτείται προσπάθεια, χρόνος, γνώση, αντίληψη και πολύ πολύ αγάπη.
Στην MDesigners πιστεύουμε στην ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των ενδιαφερομένων και των σχεδιαστών, με στόχο την υλοποίηση οπτικών ταυτοτήτων/σημάτων/εμπειριών που θα συγκινούν και θα εμπνέουν το κοινό τους.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ας μιλήσουμε
για το νέο σας project
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Λυκείου 6
153 41, Αγία Παρασκευή
ΚΑΛΕΣΤΕ
213 022 46 40
EMAIL
info@mdesigners.gr