
MD JOURNAL
Copy-Paste Web: σήμερα όλα τα websites μοιάζουν ίδια. Γιατί;
Υπάρχει τρόπος να διαφοροποιηθεί το website σου μέσα στον ωκεανό του σημερινού internet; Για ποιους λόγους οι περισσότερες ιστοσελίδες στην εποχή μας μοιράζονται τόσα κοινά σημεία αισθητικής και περιεχομένου; Ποια είναι τα σημαντικά σημεία προσοχής; τι πρέπει να αποφύγετε για να επιτύχετε ένα διαφοροποιημένο web design αποτέλεσμα.
Το web design 15 χρόνια πριν
Την περασμένη δεκαετία τα CMS, δηλαδή τα wordpress, joomla, drupal κ.λπ., δεν ήταν τόσο διαδεδομένα. Όλα αυτά τα διαχειριστικά προγράμματα είναι βασισμένα σε πρότυπα.
Τότε όμως οι σχεδιαστές “πάλευαν” να δημιουργήσουν, με ελάχιστη τεχνολογία, εφαρμόζoντας, στην ουσία, γραφιστική πάνω στον browser.
To αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον: ένα ίντερνετ περιβάλλον που έμοιαζε με σπασμένα κομμάτια μωσαϊκού. Κάθε κλικ και ένα layout έκπληξη. Διαφοροποιημένο web design σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Αυτό επιβεβαιώνεται και εδώ https://www.webdesignmuseum.org. Βέβαια υπήρχαν και πολλές αστοχίες, αλλά, εκείνη την εποχή, δεν είχε και πολύ μεγάλη σημασία.

SinCity 2005, πηγή www.webdesignmuseum.org
Πώς φτάσαμε στο σήμερα
Οι καιροί είναι σίγουρα δύσκολοι και το ρίσκο μιας επένδυσης, μεγάλο. Η αγορά είναι γεμάτη από λύσεις και οι προτάσεις για τον καταναλωτή πολλές. Το digital marketing μεγαλώνει μέρα με τη μέρα και οι παραδοσιακές μέθοδοι απαξιώνονται.
Η έντονη ανάγκη για ψηφιακή προβολή οδηγεί πολλές επιχειρήσεις και επαγγελματίες σε βιαστικές και φθηνές επιλογές.
Στην ίδια παγίδα πέφτουμε και εμείς οι σχεδιαστές. Ο μικρός χρόνος παράδοσης ενός έργου, σε συνδυασμό με μια γρήγορη πώληση, καταλήγουν σε ένα μέτριο αποτέλεσμα.
Τα templates
Ή αλλιώς τα πρότυπα είναι έτοιμα, σχεδιασμένα websites τα οποία διατίθενται προς πώληση στους υποψήφιους πελάτες, σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές και, συνήθως, με ελάχιστη παρέμβαση από τους σχεδιαστές. Ακόμη και το περιεχόμενο προσαρμόζεται στα όρια του προτύπου.

Themeforest, ίσως η μεγαλύτερη αγορά template websites στο internet
Τυποποιημένο UX (user experience)
Οι τάσεις της αγοράς και η μαζική παραγωγή websites δημιουργούν σχεδιαστικά standards τα οποία καταλήγουν να γίνονται ‘οπτική συνήθεια’. Μαθαίνω δηλαδή να μου αρέσει αυτό που βλέπω πιο συχνά.
Από τη μία λοιπόν αυτή η κουλτούρα δεν επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους των websites να αντιμετωπίσουν, θετικά και ανεπηρέαστα, κάτι οπτικά διαφορετικό και από την άλλη οι σχεδιαστές δεν τολμούν να σχεδιάσουν κάτι διαφορετικό. Έτσι όλοι επιλέγουν την ασφαλή λύση, δηλαδή το κοινότυπο.
Όλα, θυσία για το SEO
Το search engine optimization (SEO) έχει απαιτήσεις και αυστηρές οδηγίες, με μετρήσιμα αποτελέσματα. Αν πάρουμε κατά γράμμα τις οδηγίες που δίνουν οι SEO experts (οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις βοηθούν σημαντικά στις πωλήσεις εμπορικών websites) θα καταλήξουμε να έχουμε ένα αυστηρά τυποποιημένο layout που θα εξυπηρετεί μια μηχανή αναζήτησης (την google), αλλά θα απογοητεύει τον επισκέπτη.
"... σχεδιαστικά standards τα οποία καταλήγουν να γίνονται ‘οπτική συνήθεια’. Μαθαίνω δηλαδή να μου αρέσει αυτό που βλέπω πιο συχνά."
Διαφοροποιημένο Web design: Το internet μοιάζει σαν ωκεανός. Εσύ, τι κάνεις για να ξεχωρίσεις;
Για να δημιουργηθεί κάτι ξεχωριστό θέλει τόλμη. Είναι θέμα απόφασης που πρέπει αρχικά να πάρει ο ενδιαφερόμενος/η επιχείρηση και το website να είναι το ψηφιακό μέσο έκφρασης τους.
Επένδυση. Το να αναπτύξει κανείς ένα διαφορετικό και διαφοροποιημένο website είναι επένδυση. Σε χρόνο, σε πόρους και σε γνώση.
Περιεχόμενο. Το περιεχόμενο; Αυτό είναι ο βασιλιάς. Τα κείμενα πρέπει να επικοινωνούν στο κοινό όλα όσα θέλει κανείς να πει και όπως θέλει να τα πει.
Αυθεντικότητα. Σωστές και πραγματικές φωτογραφίες, τα stock images είναι μια λύση αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι κοινότυπα. Μπορεί να μην διαθέτει κανείς τα τέλεια γραφεία ή ένα κατάστημα βγαλμένο από το Pinterest, αλλά αυτό που δείχνει είναι το δικό του. Όσο για τα videos, αυτά πρέπει να έχουν στιλ και να περιγράφουν την ιστορία του καθενός.
Kαι το Budget; Στην εποχή του open source (ανοιχτός κώδικας) οι ελεύθερες αγορές κώδικα έχουν συμπιέσει το κόστος της ανάπτυξης. Παλαιότερα δεν ίσχυε αυτό. Είναι στη φαντασία των σχεδιαστών και της ομάδας του development να διαχειριστούν έξυπνα αυτούς τους πόρους και να δημιουργήσουν ένα διαφοροποιημένο αποτέλεσμα. Πολλές φορές χρειάζεται, απλά, περισσότερη φαντασία και τόλμη για κάτι το διαφορετικό.
Παρακάτω ένα παράδειγμα αυθεντικού υλικού και περιεχομένου με αρκετά διαφοροποιημένο web design και εμπειρία χρήσης. Η ανάπτυξη έγινε σε wordpress χωρίς να χρησιμοποιηθεί έτοιμο πρότυπο.
Οι φθηνές λύσεις καταλήγουν και σε φθηνά και πρόσκαιρα αποτελέσματα.
Για να ξεχωρίσει κανείς πρέπει να έχει κάτι να αφηγηθεί. Μια ιστορία. Κάτι αληθινά δικό του. Τολμήστε να πείτε τη δική σας ιστορία μέσα από ένα διαφοροποιημένο web design
Στην MDesigners πιστεύουμε στην ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των ενδιαφερομένων και των σχεδιαστών, με στόχο την υλοποίηση οπτικών ταυτοτήτων/εμπειριών που θα συγκινούν και θα εμπνέουν το κοινό τους.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ας μιλήσουμε
για το νέο σας project
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Λυκείου 6
153 41, Αγία Παρασκευή
ΚΑΛΕΣΤΕ
213 022 46 40
EMAIL
info@mdesigners.gr