fbpx

Αλλάζοντας Το Internet

Αλλάζοντας Το Internet 860 534 mdesigners
mdesigners-mdjournal-allazontas-to-internet-2


#COVID-19


Αλλάζοντας Το Internet

Πολύ εύστοχα, κατά την άποψη μας, η Cloudflare κυκλοφόρησε μια καμπάνια με το hashtag #builtforthis, που αναφέρεται στο Internet. Το όχημα της καμπάνιας ήταν ένα video που περιγράφει τη νέα κανονικότητα (normal), στο σπίτι, στην εργασία, στις συναντήσεις, στην εκπαίδευση, στις αγορές, στην ανθρώπινη συναναστροφή. To internet “χτίστηκε”, λοιπόν, για κάτι σαν αυτό που ζούμε, αλλά εμείς είμαστε που το καθοδηγούμε, εμείς το αλλάζουμε. Τα νέα δεδομένα της “κανονικότητας” θα είναι οι νέες αυριανές μας ψηφιακές συνήθειες.

H καθημερινότητα, πώς το user behavior αλλάζει τα δεδομένα στον ψηφιακό κόσμο

Με βάση κάποια πρόσφατα στοιχεία από τις H.Π.Α., παρατηρούμε να ανατρέπονται δεδομένα όσον αφορά την επισκεψιμότητα και τις συνήθειες των χρηστών.

Desktop first

Η στατικότητα μας, το #μένουμεσπίτι, μεταφράστηκε σε αύξηση των επισκέψεων στο desktop και την απομάκρυνση από το κινητό μας τηλέφωνο.

Πηγή: https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/07/technology/coronavirus-internet-use.html

Το mobile first πριν την κρίση ήταν ο κανόνας, εδώ όμως βλέπουμε μια σημαντική ανατροπή.

Video chatting στην εργασία και για ανθρώπινη επικοινωνία

Αναγκαστήκαμε να εμπιστευτούμε τα video chats, το social distancing δεν μας έδωσε άλλη επιλογή. “Συναντιόμαστε”, τα λέμε και εργαζόμαστε βλέποντας ο ένας τον άλλο, δεν μας αρκεί να ακούμε την φωνή του άλλου. Ίσως με αυτή την εκδοχή ανακαλύψαμε πως κάποιες συναντήσεις δεν ήταν και πολύ αναγκαίες να γίνουν δια ζώσης. Το video chatting πιθανότατα ήρθε για να μείνει και εκτός από απλή “παρέα”, την μετά Covid-19 εποχή θα είναι και επιλογή. Επιλογή για το γιατρό, τον ψυχολόγο, το επαγγελματικό ραντεβού.

Σίγουρα, η ανθρώπινη επαφή δεν αντικαθίσταται, ωστόσο η δυνατότητα της παραγωγικής εξ’ αποστάσεως εργασίας ανοίγει την αγορά, φέρνοντας εργαζόμενους και πελάτες από άλλες πόλεις ή χώρες. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να εμπλουτίσει και τη χρηστικότητα μια εταιρικής ιστοσελίδας, που ο βασικός της στόχος δεν θα είναι πια η παρουσίαση αλλά και οι οικονομικές συναλλαγές.

Πηγή: https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/07/technology/coronavirus-internet-use.html

Αγορές online

Με στοιχεία από την αγορά των H.Π.Α. επιβεβαιώνεται η ραγδαία αύξηση των online πωλήσεων. Λογικό, καθώς το lockdown ανάγκασε τους χρήστες να συμπεριφερθούν έτσι, στρέφοντας τις συναλλαγές τους στην online επιλογή.

 

Statistic: Do you expect to spend more or less on goods from online marketplaces, such as Amazon and Walmart, because of the coronavirus? | Statista
Find more statistics at Statista

Αγορές τροφίμων online

Η ίδια τάση παρατηρείται και στην αγορά τροφίμων με τη δημιουργία μιας νέας συνήθειας. Πριν οι άνθρωποι ίσως προτιμούσαν να διαλέξουν οι ίδιοι το μήλο ή το πορτοκάλι τους. Αν η αγορά δεν τους απογοητεύσει ίσως οι χρήστες εμπιστευτούν και μετά την online αγορά των τροφίμων τους.

 

Statistic: Coronavirus impact on online traffic of selected industries worldwide in week ending March 22, 2020 | Statista
Find more statistics at Statista

Ευκαιρία για τις μικρές επιχειρήσεις στην online αγορά;

Εδώ όμως υπάρχει και μια άλλη ευκαιρία για τις μικρές επιχειρήσεις. Με την υπερπληθώρα παραγγελιών στις μεγάλες επιχειρήσεις, ο κόσμος έχει στραφεί σε μικρότερες, τοπικές επιχειρήσεις, οι οποίες γρήγορα εναρμονίστηκαν με την κατάσταση διαθέτοντας τα προϊόντα τους και online.

Έτσι, βλέπουμε πλέον ολοένα και περισσότερα online μπακάλικα, μανάβικα και μικρές επιχειρήσεις, που στην προ κρίσης εποχή δεν είχαν τέτοια ανάγκη. Τα δεδομένα αυτά έρχονται από το GoDaddy, τον μεγαλύτερο πάροχο φιλοξενίας ιστοσελίδων, το οποίο έχοντας πρόσβαση σε εκατομμύρια ιστοσελίδες καταγράφει αυτές τις μεταβολές, κατα κύριο λόγο στην Αμερική, σύμφωνα με τους NY Times. Πρόκειται για μια γενικότερη τάση, που εν μέσω κρίσης μπορεί να μετριάσει τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει η πανδημία σε τοπικό επίπεδο.

Εκπαίδευση και e-learning

Άλλος ένας τομέας που μακροπρόθεσμα θα μπορέσει να ωφεληθεί μέσα από τις τωρινές δυσκολίες είναι η εκπαίδευση. Βλέπουμε να εκσυγχρονίζεται και να εμπλουτίζεται με online μαθήματα και υλικό, κάτι που στην Ελλάδα κινούνταν με πολύ αργούς ρυθμούς σε σχέση με άλλες δυτικές χώρες.

Μέσα από την τωρινή κατάσταση αναδεικνύονται ξεκάθαρα οι δυνατότητες που υπάρχουν για επιπλέον δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου, αλλά και σε μεγαλύτερο επίπεδο, μεσω του e-learning. Η εποχή που η εκπαίδευση τελείωνε στην τάξη ή στην πανεπιστημιακή αίθουσα έχει τελειώσει προ πολλού. Με την ταχύτητα που αλλάζουν όλα, χρειάζεται διαρκής μόρφωση και νέες δεξιότητες, χωρίς ο χώρος και ο χρόνος να αποτελούν εμπόδια.

Digital Transformation στις υπηρεσίες του δημοσίου

Η ανάγκη το έκανε πραγματικότητα και ιδού, ηλεκτρονική συνταγογράφηση, online εξουσιοδοτήσεις και άλλα πολλά. Από τη μία έχουμε το κράτος να ανταποκρίνεται άμεσα στα νέα δεδομένα εισάγοντας ψηφιακές υπηρεσίες στο κοινό. Από την άλλη έχουμε έναν μεγάλο αριθμό χρηστών με διαφορετικό προφίλ (ηλικία, επάγγελμα, συνήθειες, μόρφωση κ.α.) , οι οποίοι “εκπαιδεύονται”, διότι η ανάγκη το απαιτεί να συναλλάσσονται ψηφιακά και να αποκτούν γρήγορα και εύκολα αυτό που θέλουν.

Επιχειρήσεις: Προετοιμαζόμαστε για την επόμενη ημέρα, δεν χάνουμε χρόνο

Οι επόμενοι μήνες θα είναι κρίσιμοι, αρχικά για την εξέλιξη και την καταπολέμηση της πανδημίας κι έπειτα για την παγκόσμια οικονομία. Βγαίνοντας από αυτή την κατάσταση τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά και στο τέλος θα πρέπει να γίνει ένας απολογισμός, που θα έχει μεγάλη σημασία και μεγάλο ενδιαφέρον.

To lock down και το social distancing αναπόφεκτα θα δημιουργήσουν πολλές νέες ψηφιακές συνήθειες. Θα παραμείνουν; Είναι πολύ πιθανό.
Η αναγκαστική ψηφιακή εκπαίδευση του κοινού είναι μια παρακαταθήκη που δε θα μείνει ανεκμετάλλευτη, κυρίως από τους ίδιους τους χρήστες οι οποίοι αφιέρωσαν χρόνο και κόπο, εμπιστεύθηκαν το online και εκπλήρωσαν τις ανάγκες τους.

Mdesigners-Logo
MDesigners

Είμαστε οι MDesigners. Ένα digital design & branding studio. Σκεφτόμαστε, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε, σε δημιουργικό επίπεδο, projects όπως: η οπτική επικοινωνία ενός brand, η λειτουργικότητα μιας εφαρμογής, ενός website ή ενός λογισμικού προγράμματος.


Ενδιαφέρον;
Μοιράσου το άρθρο!

Κάθε μήνα στέλνουμε στο inbox σας ένα γράμμα γεμάτο έμπνευση
Mdesigners-close-button


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ας μιλήσουμε
για το νέο σας project


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Λυκείου 6
153 41, Αγία Παρασκευή


ΚΑΛΕΣΤΕ

213 022 46 40


EMAIL


SOCIAL

    Επιλογές Απορρήτου

    Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις σας συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σας σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς. Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις σας για εμάς, ανεξάρτητα από αυτές για τους τρίτους συνεργάτες μας. Κάθε σκοπός συνοδεύεται από μια περιγραφή, ώστε να γνωρίζετε με ποιους τρόπους χρησιμοποιούμε, εμείς και οι συνεργάτες μας, τα δεδομένα σας.

    Για λόγους απόδοσης και ασφάλειας χρησιμοποιούμε το Cloudflare
    ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ
    Το Cloudflare χρησιμοποιεί τα cookies _cflb, _cf_bm και _cfduid για να μεγιστοποιήσει τους πόρους δικτύου, να διαχειριστεί την επισκεψιμότητα και να προστατεύσει τους ιστότοπους των πελατών μας από κακόβουλη επισκεψιμότητα.

     

    Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε το προσαρμοσμένο περιεχόμενο.

     

    Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τον κώδικα παρακολούθησης του Google Analytics.
    Το Google Analytics είναι ένα εργαλείο που βοηθά τους ιδιοκτήτες ιστοτόπου να μετρήσουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Καθώς ένας χρήστης περιηγείται σε ιστοσελίδες, το Google Analytics παρέχει ετικέτες JavaScript (βιβλιοθήκες) για τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων για την καταγραφή πληροφοριών σχετικά με τη σελίδα που έχει δει ο χρήστης, για παράδειγμα, η διεύθυνση URL της σελίδας. Οι βιβλιοθήκες JavaScript του Google Analytics χρησιμοποιούν τα cookies HTTP για να "θυμούνται" τι έχει κάνει ένας χρήστης σε προηγούμενες σελίδες / αλληλεπιδράσεις με τον ιστότοπο.

     

    Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τις γραμματοσειρές Google.
    Οι Γραμματοσειρές Google καταγράφουν αρχεία των CSS και των αιτημάτων αρχείων γραμματοσειράς και η πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα διατηρείται ασφαλής. Οι συνολικοί αριθμοί χρήσης παρακολουθούν πόσο δημοφιλείς οικογένειες γραμματοσειρών είναι και δημοσιεύονται στη σελίδα αναλυτικών στοιχείων. Χρησιμοποιούμε δεδομένα από τον ανιχνευτή ιστού της Google για να εντοπίσουμε ποιοι ιστότοποι χρησιμοποιούν γραμματοσειρές Google. Αυτά τα δεδομένα δημοσιεύονται και είναι προσβάσιμα στη βάση δεδομένων BigQuery της γραμματοσειράς Google. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις πληροφορίες που συλλέγει η Google και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται και διασφαλίζεται, ανατρέξτε στην Πολιτική Απορρήτου της Google.

     

    Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τους Χάρτες Google.
    Για τους χρήστες του API Χάρτας Ενσωμάτωσης Χαρτών, η Google χρησιμοποιεί ανώνυμα cookies για να καθορίσει τον αριθμό μοναδικών χρηστών του API. Η Google συγκεντρώνει επίσης στατιστικά στοιχεία σχετικά με τους τύπους λειτουργιών που χρησιμοποιούνται από το προϊόν των Χαρτών.


    Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τις ενσωματώσεις βίντεο.
    Οι πάροχοι των βίντεο (π.χ. YouTube, Vimeo) μπορεί να συλλέγουν δεδομένα για τους χρήστες και να κάνουν καταγραφή πληροφοριών που βοηθά να μετρήσουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Ενεργοποιώντας τις ενσωματώσεις βίντεο, αποδέχεστε τους όρους χρήσης που αναφέρει κάθε πάροχος στη στην πολιτική απορρήτου του.

    Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.