fbpx

Copy-Paste Web: σήμερα όλα τα websites μοιάζουν ίδια. Γιατί;

Copy-Paste Web: σήμερα όλα τα websites μοιάζουν ίδια. Γιατί; 860 534 Dimitris Kokolakis
Mdesigners-header-image-blog2


MD JOURNAL


Copy-Paste Web: σήμερα όλα τα websites μοιάζουν ίδια. Γιατί;

Υπάρχει τρόπος να διαφοροποιηθεί το website σου μέσα στον ωκεανό του σημερινού internet; Για ποιους λόγους οι περισσότερες ιστοσελίδες στην εποχή μας μοιράζονται τόσα κοινά σημεία αισθητικής και περιεχομένου; Ποια είναι τα σημαντικά σημεία προσοχής; τι πρέπει να αποφύγετε για να επιτύχετε ένα διαφοροποιημένο web design αποτέλεσμα.


Το web design 15 χρόνια πριν

Την περασμένη δεκαετία τα CMS, δηλαδή τα wordpress, joomla, drupal κ.λπ., δεν ήταν τόσο διαδεδομένα. Όλα αυτά τα διαχειριστικά προγράμματα είναι βασισμένα σε πρότυπα.
Τότε όμως οι σχεδιαστές “πάλευαν” να δημιουργήσουν, με ελάχιστη τεχνολογία, εφαρμόζoντας, στην ουσία, γραφιστική πάνω στον browser.

To αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον: ένα ίντερνετ περιβάλλον που έμοιαζε με σπασμένα κομμάτια μωσαϊκού. Κάθε κλικ και ένα layout έκπληξη. Διαφοροποιημένο web design σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Αυτό επιβεβαιώνεται και εδώ https://www.webdesignmuseum.org. Βέβαια υπήρχαν και πολλές αστοχίες, αλλά, εκείνη την εποχή, δεν είχε και πολύ μεγάλη σημασία.

SinCity 2005, πηγή www.webdesignmuseum.org

Πώς φτάσαμε στο σήμερα

Οι καιροί είναι σίγουρα δύσκολοι και το ρίσκο μιας επένδυσης, μεγάλο. Η αγορά είναι γεμάτη από λύσεις και οι προτάσεις για τον καταναλωτή πολλές. Το digital marketing μεγαλώνει μέρα με τη μέρα και οι παραδοσιακές μέθοδοι απαξιώνονται.

Η έντονη ανάγκη για ψηφιακή προβολή οδηγεί πολλές επιχειρήσεις και επαγγελματίες σε βιαστικές και φθηνές επιλογές.

Στην ίδια παγίδα πέφτουμε και εμείς οι σχεδιαστές. Ο μικρός χρόνος παράδοσης ενός έργου, σε συνδυασμό με μια γρήγορη πώληση, καταλήγουν σε ένα μέτριο αποτέλεσμα.

Τα templates

Ή αλλιώς τα πρότυπα είναι έτοιμα, σχεδιασμένα websites τα οποία διατίθενται προς πώληση στους υποψήφιους πελάτες, σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές και, συνήθως, με ελάχιστη παρέμβαση από τους  σχεδιαστές. Ακόμη και το περιεχόμενο προσαρμόζεται στα όρια του προτύπου.

Themeforest, ίσως η μεγαλύτερη αγορά template websites στο internet

Τυποποιημένο UX (user experience)

Οι τάσεις της αγοράς και η μαζική παραγωγή websites δημιουργούν σχεδιαστικά standards τα οποία καταλήγουν να γίνονται ‘οπτική συνήθεια’. Μαθαίνω δηλαδή να μου αρέσει αυτό που βλέπω πιο συχνά.

Από τη μία λοιπόν αυτή η κουλτούρα δεν επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους των websites να αντιμετωπίσουν, θετικά και ανεπηρέαστα, κάτι οπτικά διαφορετικό και από την άλλη οι σχεδιαστές δεν τολμούν να σχεδιάσουν κάτι διαφορετικό. Έτσι όλοι επιλέγουν την ασφαλή λύση, δηλαδή το κοινότυπο.

Όλα, θυσία για το SEO

Το search engine optimization (SEO) έχει απαιτήσεις και αυστηρές οδηγίες, με μετρήσιμα αποτελέσματα. Αν πάρουμε κατά γράμμα τις οδηγίες που δίνουν οι SEO experts (οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις βοηθούν σημαντικά στις πωλήσεις εμπορικών websites) θα καταλήξουμε να έχουμε ένα αυστηρά τυποποιημένο layout που θα εξυπηρετεί μια μηχανή αναζήτησης (την google), αλλά θα απογοητεύει τον επισκέπτη.

"... σχεδιαστικά standards τα οποία καταλήγουν να γίνονται ‘οπτική συνήθεια’. Μαθαίνω δηλαδή να μου αρέσει αυτό που βλέπω πιο συχνά."

Διαφοροποιημένο Web design: Το internet μοιάζει σαν ωκεανός. Εσύ, τι κάνεις για να ξεχωρίσεις;

Για να δημιουργηθεί κάτι ξεχωριστό θέλει τόλμη. Είναι θέμα απόφασης που πρέπει αρχικά να πάρει ο ενδιαφερόμενος/η επιχείρηση και το website να είναι το ψηφιακό μέσο έκφρασης τους.

Επένδυση. Το να αναπτύξει κανείς ένα διαφορετικό και διαφοροποιημένο website είναι επένδυση. Σε χρόνο, σε πόρους και σε γνώση.

Περιεχόμενο. Το περιεχόμενο; Αυτό είναι ο βασιλιάς. Τα κείμενα πρέπει να επικοινωνούν στο κοινό όλα όσα θέλει κανείς να πει και όπως θέλει να τα πει.

Αυθεντικότητα. Σωστές και πραγματικές φωτογραφίες, τα stock images είναι μια λύση αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι κοινότυπα. Μπορεί να μην διαθέτει κανείς τα τέλεια γραφεία ή ένα κατάστημα βγαλμένο από το Pinterest, αλλά αυτό που δείχνει είναι το δικό του. Όσο για τα videos, αυτά πρέπει να έχουν στιλ και να περιγράφουν την ιστορία του καθενός.

Kαι το Budget; Στην εποχή του open source (ανοιχτός κώδικας) οι ελεύθερες αγορές κώδικα έχουν συμπιέσει το κόστος της ανάπτυξης. Παλαιότερα δεν ίσχυε αυτό. Είναι στη φαντασία των σχεδιαστών και της ομάδας του development να διαχειριστούν έξυπνα αυτούς τους πόρους και να δημιουργήσουν ένα διαφοροποιημένο αποτέλεσμα. Πολλές φορές χρειάζεται, απλά, περισσότερη φαντασία και τόλμη για κάτι το διαφορετικό.

Παρακάτω ένα παράδειγμα αυθεντικού υλικού και περιεχομένου με αρκετά διαφοροποιημένο web design και εμπειρία χρήσης. Η ανάπτυξη έγινε σε wordpress χωρίς να χρησιμοποιηθεί έτοιμο πρότυπο. 

Ο ανταγωνισμός είναι γεμάτος από ιστοσελίδες που φωνάζουν “αγόρασε από εμένα είμαι ο καλύτερος!”. Η ανάγκη για παρουσία στο διαδίκτυο είναι μεγαλύτερη από ποτέ και αυτή η πίεση πολλές φορές οδηγεί σε λάθος αποφάσεις. To χαμηλό κόστος δεν είναι πάντα το σωστό κριτήριο.
Οι φθηνές λύσεις καταλήγουν και σε φθηνά και πρόσκαιρα αποτελέσματα.

Για να ξεχωρίσει κανείς πρέπει να έχει κάτι να αφηγηθεί. Μια ιστορία. Κάτι αληθινά δικό του. Τολμήστε να πείτε τη δική σας ιστορία μέσα από ένα διαφοροποιημένο web design

Στην MDesigners πιστεύουμε στην ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των ενδιαφερομένων και των σχεδιαστών, με στόχο την υλοποίηση οπτικών ταυτοτήτων/εμπειριών που θα συγκινούν και θα εμπνέουν το κοινό τους.

Mdesigners-Dimitris-Kokolakis-Partner-Head-of-Digital
Δημήτρης Κοκολάκης
Partner, Head of Digital

O Δημήτρης προέρχεται από τoν χώρο του επιχειρήσεων, με σπουδές στα οικονομικά. Μετά από πολυετή καριέρα σε πολυεθνικές εταιρίες θέλησε να συνδυάσει το business με το design. Έτσι, τo 2007 ίδρυσε τους MDesigners. Έναν “χώρο” μέσα από τον οποίο συνεχώς διερευνά το πώς το design μπορεί να εφαρμοστεί καλύτερα στις επιχειρήσεις. Σήμερα εξειδικεύεται στον σχεδιασμό και την ανάλυση πολύ-επίπεδων ψηφιακών εφαρμογών και στο στρατηγικό design.


Ενδιαφέρον;
Μοιράσου το άρθρο!

Κάθε μήνα στέλνουμε στο inbox σας ένα γράμμα γεμάτο έμπνευση
Mdesigners-close-button


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ας μιλήσουμε
για το νέο σας project


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Λυκείου 6
153 41, Αγία Παρασκευή


ΚΑΛΕΣΤΕ

213 022 46 40


EMAIL


SOCIAL

Επιλογές Απορρήτου

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις σας συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σας σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς. Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις σας για εμάς, ανεξάρτητα από αυτές για τους τρίτους συνεργάτες μας. Κάθε σκοπός συνοδεύεται από μια περιγραφή, ώστε να γνωρίζετε με ποιους τρόπους χρησιμοποιούμε, εμείς και οι συνεργάτες μας, τα δεδομένα σας.

Για λόγους απόδοσης και ασφάλειας χρησιμοποιούμε το Cloudflare
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ
Το Cloudflare χρησιμοποιεί τα cookies _cflb, _cf_bm και _cfduid για να μεγιστοποιήσει τους πόρους δικτύου, να διαχειριστεί την επισκεψιμότητα και να προστατεύσει τους ιστότοπους των πελατών μας από κακόβουλη επισκεψιμότητα.

 

 

Το Google Analytics είναι ένα εργαλείο που βοηθά τους ιδιοκτήτες ιστοτόπου να μετρήσουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Καθώς ένας χρήστης περιηγείται σε ιστοσελίδες, το Google Analytics παρέχει ετικέτες JavaScript (βιβλιοθήκες) για τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων για την καταγραφή πληροφοριών σχετικά με τη σελίδα που έχει δει ο χρήστης, για παράδειγμα, η διεύθυνση URL της σελίδας. Οι βιβλιοθήκες JavaScript του Google Analytics χρησιμοποιούν τα cookies HTTP για να "θυμούνται" τι έχει κάνει ένας χρήστης σε προηγούμενες σελίδες / αλληλεπιδράσεις με τον ιστότοπο.

 

Οι Γραμματοσειρές Google καταγράφουν αρχεία των CSS και των αιτημάτων αρχείων γραμματοσειράς και η πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα διατηρείται ασφαλής. Οι συνολικοί αριθμοί χρήσης παρακολουθούν πόσο δημοφιλείς οικογένειες γραμματοσειρών είναι και δημοσιεύονται στη σελίδα αναλυτικών στοιχείων. Χρησιμοποιούμε δεδομένα από τον ανιχνευτή ιστού της Google για να εντοπίσουμε ποιοι ιστότοποι χρησιμοποιούν γραμματοσειρές Google. Αυτά τα δεδομένα δημοσιεύονται και είναι προσβάσιμα στη βάση δεδομένων BigQuery της γραμματοσειράς Google. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις πληροφορίες που συλλέγει η Google και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται και διασφαλίζεται, ανατρέξτε στην Πολιτική Απορρήτου της Google.

 

Για τους χρήστες του API Χάρτας Ενσωμάτωσης Χαρτών, η Google χρησιμοποιεί ανώνυμα cookies για να καθορίσει τον αριθμό μοναδικών χρηστών του API. Η Google συγκεντρώνει επίσης στατιστικά στοιχεία σχετικά με τους τύπους λειτουργιών που χρησιμοποιούνται από το προϊόν των Χαρτών.


Οι πάροχοι των βίντεο (π.χ. YouTube, Vimeo) μπορεί να συλλέγουν δεδομένα για τους χρήστες και να κάνουν καταγραφή πληροφοριών που βοηθά να μετρήσουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Ενεργοποιώντας τις ενσωματώσεις βίντεο, αποδέχεστε τους όρους χρήσης που αναφέρει κάθε πάροχος στη στην πολιτική απορρήτου του.

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.