fbpx

Το κακό website, το καλό website και το wow!!! website. 10 σημεία & 10 διαφορές.

Το κακό website, το καλό website και το wow!!! website. 10 σημεία & 10 διαφορές. 860 534 Dimitris Kokolakis
Mdesigners-header-image-blog


WEB DESIGN


Το κακό website, το καλό website και το wow!!! website.
10 σημεία & 10 διαφορές.

Digital εποχή, Digital προβολή! Nαι αλλά πώς; Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Την άλφα βήτα ή αλλιώς τα θεμέλια της ψηφιακής σου προβολής. Το website σου, είναι το κακό, το καλό ή το wow;
Είναι σχεδόν αδύνατο να φανταστούμε σήμερα μια επιχείρηση, έναν οργανισμό ή μια υπηρεσία χωρίς τον δικό της ιστότοπο.

Είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτό είναι το Μέσο με το οποίο συστηνόμαστε.
Εσύ πώς συστήνεσαι σε ένα επαγγελματικό meeting; Τι ρούχα φοράς; Σε τι χρώματα;
Ποιος είναι ο τόνος της φωνής σου; Χρησιμοποιείς αστεία, είσαι χαλαρός ή μήπως συγκρατημένος;
Η εικόνα σου είναι κάτι που σε απασχολεί. Υπολογίζεις τη γνώμη των άλλων και αν τελικά θα κάνεις καλή εντύπωση.
Ας μεταφερθούμε τώρα στον ψηφιακό κόσμο. Έναν κόσμο εξίσου ανταγωνιστικό και απαιτητικό.

Το website σου λοιπόν είσαι εσύ. Η εμφάνισή σου είναι η αισθητική του. Τα λόγια σου είναι τα κείμενα που το απαρτίζουν. Το ύφος γραφής είναι η στάση που κρατάς σε μια κουβέντα.
Οι γνώσεις σου είναι η τεχνολογία του. Ο επισκέπτης του site είναι ο άνθρωπος που έχεις απέναντί σου στο επαγγελματικό ραντεβού. Σε νοιάζει.

To κακό, το καλό και το WOW.

Παρακάτω θα τολμήσουμε να κάνουμε μια σύντομη ανάλυση για τις 10 βασικές πτυχές ενός Website και πως αυτές παρουσιάζονται στις τρεις αυτές αξιολογήσεις.

1. Mεθοδολογία, διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης

Κακό: Δεν υπάρχει διαδικασία. Συνήθως τοποθετείται περιεχόμενο σε έτοιμο template αφού έχει προηγηθεί η ερώτηση: “Τι sites σου αρέσουν;”

Καλό: Τις περισσότερες φορές υπάρχει διαδικασία, όπως έρευνα σχετικά με το κοινό, μελέτη ανταγωνισμού, προσχέδια, στάδια υλοποίησης.

WOW: Αποτελείς μέρος της υλοποίησης και ζεις την εμπειρία της όλης διαδικασίας. Wow σημαίνει “τίποτα δεν γίνεται στην τύχη”. Θα σου γίνουν πολλές ερωτήσεις. Θα μελετηθεί το κοινό στόχος, θα μπουν προτεραιότητες, θα διευκρινιστεί τι είναι σημαντικό και τι όχι, θα αιτιολογηθούν όλες οι επιλογές και πίσω από κάθε υλοποίηση θα υπάρχει ένα “γιατί”, βάση μεθοδολογίας.

2. Σχεδιασμός: Templates, Custom Layouts, Custom Design

Κακό: Είναι δομημένο σε κάποιο έτοιμο template, αλλά αυτό δεν είναι κακό. Είναι αρκετές οι περιπτώσεις όπου βλέπουμε καλά προσαρμοσμένα πρότυπα, με αξιοπρεπή εικόνα. Αυτό που κάνει τον σχεδιασμό κακό είναι όταν έχει χρησιμοποιηθεί template και φαίνεται. Κακή διαχείριση χρωμάτων, γραμματοσειρές που δεν έχουν ισορροπία, περιεχόμενο που εμφανίζεται μικτό, δηλαδή Ελληνικά και Αγγλικά μαζί.

Καλό: Ισορροπία σε όλα τα οπτικά στοιχεία. Όμορφοι τίτλοι συνδυασμένοι με συναφές φωτογραφικό υλικό. Δομημένα layouts, όπου γίνεται ξεκάθαρο το μήνυμα του περιεχομένου. Συνέπεια μεταξύ των σελίδων, ενιαία οπτική ταυτότητα.

WOW: Ανοίγεις τον browser, κοιτάς αποσβολωμένος για τουλάχιστον 4-5 δευτερόλεπτα και μετά συνεχίζεις. Εδώ είναι ξεκάθαρο πως οι σχεδιαστές έχουν επιμεληθεί μέχρι και το τελευταίο pixel. Βαρύτητα στη λεπτομέρεια, μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία. Η δόμηση της πληροφορίας έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε σημείο να εμπνέει αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Κοινώς: Ι know what Ι am doing!

MDesigners 2019 | Σχεδιασμός και ανάπτυξη για την εταιρία Nova Freight.

3. Kείμενα περιεχομένου

Κακό: Κείμενα; Τι είναι τα κείμενα; Λόγος, επικοινωνία, ουσία. Αν τα κείμενα χρησιμοποιούνται κυρίως για να γεμίσουν τα κενά μεταξύ των εικόνων, αυτό είναι κακό.

Καλό: Έχει γίνει σημαντική προσπάθεια και φαίνεται. Υπάρχει σαφής διαχωρισμός των τίτλων και των παραγράφων. Η θέση των κειμένων έχει επιλεγεί επί τούτου. Δεν είναι τυχαία. Ο λόγος είναι κατανοητός και το μέγεθος των παραγράφων δεν τρομάζει τον αναγνώστη.

WOW: Ο κειμενογράφος σε όλο του το μεγαλείο! Βασικά υπάρχει κειμενογράφος. Έχει ασχοληθεί επαγγελματίας ώστε να δώσει το ανάλογο ύφος και τον ανάλογο τόνο στα κείμενα. Θέλει τα κείμενά του να διαβαστούν και θα διαβαστούν. Σύντομοι τίτλοι -που εκτός από το να βγάζουν νόημα- τραβάνε την προσοχή εκεί που πρέπει. Ακριβώς στο στόχο. Εδώ τα κείμενα καθοδηγούν, λύνουν απορίες, εμπνέουν. Με λίγα λόγια, είναι μέρος του Design Concept.

4. Φωτογραφίες, Videos

Κακό: Εικόνες χαμηλής ποιότητας ή κοινότυπες. Δεν υπάρχει συνέπεια στην αισθητική των στοιχείων.

Καλό: Προσεκτική επιλογή εικόνων, ενιαία θεματολογία π.χ. πρόσωπα, στιγμές, περιβάλλον. Υψηλής ποιότητας λήψεις. Τα videos έχουν χαρακτήρα και εκφράζουν με συνέπεια τον επικοινωνιακό στόχο.

WOW: Το οπτικό υλικό ακολουθεί ένα συγκεκριμένο σχεδιαστικό σκεπτικό. Οι λήψεις είναι υψηλής ευκρίνειας και καθηλώνουν. Συνήθως το υλικό είναι πρωτότυπο και δεν έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά από τράπεζες εικόνων.

5. Γραφικά – Εικονογράφηση – Χρώματα

Κακό: Πλήρης απουσία σχεδιαστικής συνοχής. Εικονίδια τοποθετημένα με πρόχειρο τρόπο. Λανθασμένη επιλογή χρωμάτων, π.χ. σκούρο φόντο σε σελίδα με μεγάλο κείμενο.

Καλό: Προσεκτική επιλογή γραφιστικών στοιχείων, χωρίς υπερβολές. Εικονίδια με κοινή σχεδιαστική γραμμή και ύφος. Τα χρώματα είναι σωστά επιλεγμένα και ακολουθούν το εταιρικό branding.

WOW: Τα χρώματα εξυπηρετούν τη διάθεση που θέλουν να περάσουν οι σχεδιαστές σε επικοινωνιακό επίπεδο: “σκοτεινό”, “φωτεινό”, “αυστηρό” κ.λπ.. Συνδυάζονται με το εταιρικό branding και το ενισχύουν. Ανάλογα με το σχεδιαστικό concept πολλές φορές συναντάμε εξαιρετικές εικονογραφήσεις, είτε είναι μορφές, είτε πρόσωπα, κινήσεις ή περιβάλλον. Τα γραφιστικά στοιχεία είναι σχεδιασμένα, ένα προς ένα, με ενιαίο χαρακτήρα και προσωπικότητα.

Το website σου λοιπόν είσαι εσύ. Η εμφάνισή σου είναι η αισθητική του. Τα λόγια σου είναι τα κείμενα που το απαρτίζουν. Το ύφος γραφής είναι η στάση που κρατάς σε μια κουβέντα. Οι γνώσεις σου είναι η τεχνολογία του.
Ο επισκέπτης του site είναι ο άνθρωπος που έχεις απέναντί σου στο επαγγελματικό ραντεβού. Σε νοιάζει.

6. Front / Back End Development – Προγραμματισμός

Κακό: Συνήθως έχει γίνει εγκατάσταση κάποιας πλατφόρμας CMS όπως το WordPress, Drupal, Joomla και έχει συνδεθεί κάποιο template. Μέχρι εδώ όλα καλά. Τα προβλήματα ξεκινούν από την χρήση δεκάδων plugins, που λένε τον καιρό, σηκώνουν firewalls ή κάνουν optimize για “καλύτερη απόδοση”. Όλα αυτά τα περιττά εργαλεία, δημιουργούν έναν τεράστιο αριθμό αρχείων και λειτουργιών στο “παρασκήνιο” που τελικά επιβραδύνουν την απόδοση και κάνουν ευάλωτο το σύστημα.

Καλό + WOW: Η επιλογή του CMS όπως το WordPress, Drupal, Joomla έχει γίνει ώστε να εξυπηρετεί τον διαχειριστή και τον τύπο της ιστοσελίδας του. Π.Χ. Για ένα εταιρικό site το WordPress είναι μια καλή επιλογή σε σχέση με το Drupal, καθώς είναι περισσότερο φιλικό στη διαχείριση για τέτοιου είδους χρήση. Έχουν χρησιμοποιηθεί καθόλου ή ελάχιστα plugins. Αν έχει συνδεθεί κάποιο template αυτό έχει γίνει για να χρησιμοποιηθούν τα UI/UX elements ή πιο απλά οι λειτουργίες του. Η επιλογή του front-end κώδικα εξυπηρετεί αυτό που θέλει να πετύχει ο σχεδιαστής. Όλα τα περιττά στοιχεία έχουν αφαιρεθεί. Ο front-end developer λειτουργεί και αυτός με δημιουργική διάθεση και υλοποιεί τις σχεδιαστικές ανάγκες με φαντασία και πρωτοτυπία και αυτό αποτυπώνεται στο τελικό αποτέλεσμα.

7. Responsive / Adaptive Design (για συσκευές)

Κακό: Συνήθως το περιεχόμενο δεν προσαρμόζεται ανάλογα με τη συσκευή ή την ανάλυση του browser. Αν πάλι έχει εφαρμοστεί responsive design τότε δεν είναι προσεκτικά προσαρμοσμένο έτσι ώστε τα κείμενα να είναι ευανάγνωστα και οι εικόνες να προβάλουν σωστά το θέμα τους. Σε γενικές γραμμές η περιήγηση μέσα από κινητό τηλέφωνο ή άλλη συσκευή είναι μια κακή εμπειρία.

Καλό: Υπάρχει responsive design, το περιεχόμενο προσαρμόζεται ανάλογα με τις διαστάσεις προβολής και είναι ευανάγνωστο.

WOW: Αν το layout της Desktop έκδοσης είναι πολύ απαιτητικό, τότε η σχεδιαστική εκδοχή της mobile έκδοσης ίσως διαφέρει αρκετά. Εδώ ο σχεδιαστής προσπαθεί να δημιουργήσει την ίδια καλή εντύπωση και στις μικρές διαστάσεις. Για να το καταφέρει μπορεί να διαφοροποιήσει ακόμη και την πλοήγηση ή τη δομή του website.

Mdesigners-HeaDS-webside-Devices

MDesigners 2019 | Σχεδιασμός και ανάπτυξη για την εταιρία HeaDs Research SA.

8. Proactive SEO – Αποτελέσματα αναζήτησης

Αφορά εργασίες που γίνονται με στόχο την καλύτερη δυνατή ανάγνωση της ιστοσελίδας από τις μηχανές αναζήτησης. Πριν την έναρξη της ανάπτυξης, κατά τη διάρκεια και μετά την παράδοση της ιστοσελίδας.

Κακό: Δεν έχει γίνει μελέτη για τα αποτελέσματα αναζήτησης πριν δομηθεί η ιστοσελίδα. Δεν έχει γίνει καμία σχετική ενέργεια μετά την παράδοση.

Καλό: Μπορεί να μην έχει γίνει proactive (προληπτικό) SEO αλλά υπάρχει συγκρoτημένη δομή και αυτό βοηθάει Η κάθε θεματική σελίδα υποστηρίζεται από ένα αντίστοιχο εργαλείο SEO που δίνει τη δυνατότητα στον διαχειριστή να δηλώσει στοιχεία, όπως keywords, meta descriptions, κ.ά. To website δηλώνεται σε υπηρεσίες που βοηθούν την ανάγνωσή του όπως το Google Search Console, Google analytics κ.ά.

WOW: Εφόσον έχει ζητηθεί, έχει αναλάβει κάποιος SΕΟ Εxpert να κάνει μια προληπτική ανάλυση (proactive SEO). H στόχευση, για συγκεκριμένα αποτελέσματα, έχει γίνει εκ τον προτέρων, άρα έχει κάνει τις προτάσεις του όσον αφορά τη δομή κατασκευής του website. To SEO έχει μελετηθεί επίσης και σε επίπεδο περιεχομένου και έχουν οριστεί αντίστοιχες ενέργειες.

9. Επιλογή Hosting Service

Η επιλογή του Ηosting Service είναι υποτιμημένη υπόθεση. Κακώς!

Κακό: Share hosting, σε χαμηλού κόστους provider. Υψηλά downtimes και αργή ταχύτητα. Κακό κέντρο υποστήριξης.

Καλό + WOW: Επειδή όλα τα hosting services δεν είναι τα ίδια, κερδίζει η σωστή επιλογή, αυτή του αξιόπιστου provider όπως οι Bluehost και SiteGround. Αν μιλάμε και για περίπτωση WordPress site, τότε το hosting πρέπει να γίνετε σε κάποιον WordPress Optimized server. Αυτοί οι servers προσφέρουν, ασφάλεια, αποδόσεις και 100% (σχεδόν) uptime.

10. Στρατηγική προώθησης / Digital Marketing

Η προώθηση ή  μη ενός website επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Αν όμως ο διαχειριστής επιθυμεί αποτελέσματα και επισκεψιμότητα θα πρέπει να ακολουθήσει κάποια στρατηγική προώθησης.

Κακό: Δυστυχώς δεν υπάρχει καμιά στρατηγική προώθησης. Το website αφήνεται στην τύχη του.

Καλό: Συνήθως υπάρχει υποδομή για SEO (αναφέρεται και πιο πάνω) ώστε να εμφανίζεται το website σε πιθανή αναζήτηση.

WOW: Έχει οριστεί η στρατηγική και οι ενέργειες που θα τονώσουν την επισκεψιμότητα. Το SEO λειτουργεί σε πολλαπλές στοχεύσεις. Υπάρχει υποστηρικτικό δίκτυο στα Social Μedia.

Αναφέραμε λοιπόν πως το Website σου είναι ο τρόπος που συστήνεσαι ψηφιακά και έχει μεγάλη σημασία.
Τρεις είναι οι επιλογές που έχεις,

1) να εκτεθείς και να χάσεις ευκαιρίες.
2) να είσαι αξιοπρεπής και σωστά τοποθετημένος.
3) να ξεχωρίσεις και να κερδίσεις τις εντυπώσεις.

Ένα καλό και ένα WOW Website, είναι όλα τα παραπάνω στοιχεία τα οποία πρέπει να δομηθούν με προσοχή και συνέπεια. Ένα καλό και ένα WOW Website είναι μια ψηφιακή εμπειρία!

 

Στην MDesigners πιστεύουμε στην ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των ενδιαφερομένων και των σχεδιαστών, με στόχο την υλοποίηση οπτικών ταυτοτήτων/εμπειριών που θα συγκινούν και θα εμπνέουν το κοινό τους.

Mdesigners-Dimitris-Kokolakis-Partner-Head-of-Digital
Δημήτρης Κοκολάκης
Partner, Head of Digital

O Δημήτρης προέρχεται από τoν χώρο του επιχειρήσεων, με σπουδές στα οικονομικά. Μετά από πολυετή καριέρα σε πολυεθνικές εταιρίες θέλησε να συνδυάσει το business με το design. Έτσι, τo 2007 ίδρυσε τους MDesigners. Έναν “χώρο” μέσα από τον οποίο συνεχώς διερευνά το πώς το design μπορεί να εφαρμοστεί καλύτερα στις επιχειρήσεις. Σήμερα εξειδικεύεται στον σχεδιασμό και την ανάλυση πολύ-επίπεδων ψηφιακών εφαρμογών και στο στρατηγικό design.


Ενδιαφέρον;
Μοιράσου το άρθρο!

Κάθε μήνα στέλνουμε στο inbox σας ένα γράμμα γεμάτο έμπνευση
Mdesigners-close-button


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ας μιλήσουμε
για το νέο σας project


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Λυκείου 6
153 41, Αγία Παρασκευή


ΚΑΛΕΣΤΕ

213 022 46 40


EMAIL


SOCIAL