fbpx

Βελτιστοποίηση Εικόνων: Τι Είναι και Πώς Ωφελεί το SEO

Βελτιστοποίηση Εικόνων: Τι Είναι και Πώς Ωφελεί το SEO 860 534 mdesigners
MDesigners-mdjournal-image-optimization-image1


WEB DESIGN


Βελτιστοποίηση Εικόνων: Τι Είναι και Πώς Ωφελεί το SEO

Σε μια καθημερινότητα όπου όλα κινούνται γρήγορα, πόσο θα  περιμένατε μέχρι να φορτώσει μια σελίδα προτού την κλείσετε; Σίγουρα δεν θα δίνατε πάνω από 3-4 δευτερόλεπτα, εκτός κι αν θέλατε να δείτε κάτι διακαώς. Η ταχύτητα είναι ένα από τα πολλά στοιχεία, που η λανθασμένη χρήση εικόνων μπορεί να επηρεάσει σε μια ιστοσελίδα. Για αυτόν τον λόγο, η βελτιστοποίηση των εικόνων που «ανεβαίνουν» είναι απαραίτητη. Ας δούμε τι είναι και γιατί έχει τόση σημασία.

Ο σωστός τύπος αρχείου: JPEG / PNG

Κάτι φαινομενικά απλό, που όμως αν δεν επιλεχθεί σωστά μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την απόδοση μιας σελίδας. Οι δύο πιο γνωστοί τύποι αρχείων είναι το JPG και το PNG.

Τα JPEGs έχουν πιο ευρεία χρήση και είναι ιδανικά για φωτογραφίες, για banners στην αρχική σελίδα, για να απεικονίσουν προϊόντα και γενικά για τις περισσότερες χρήσεις που μπορεί να έχει μια εικόνα μέσα σε μια σελίδα. Το πλεονέκτημά τους είναι ότι επιτρέπουν τη διαβάθμιση της ποιότητας από χαμηλή έως πολύ υψηλή, επομένως μπορεί να βρεθεί ισορροπία μεταξύ ποιότητας και μεγέθους εικόνας.

Τα PNGs από την άλλη, δεν έχουν αυτό το πλεονέκτημα κάτι που σε συνδυασμό με την περιορισμένη χρωματική τους παλέτα δεν τα κάνει καλή επιλογή για φωτογραφίες ή εικόνες με πολλά στοιχεία. Εκεί όπου μπορούν να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο είναι στα λογότυπα, λόγω του στοιχείου “transparency”, δηλαδή του ότι δεν υπάρχει καθόλου φόντο, οπότε μπορούν να μπουν πάνω σε οποιοδήποτε χρώμα ή φωτογραφία.

Ξέροντας τις ιδιότητες του κάθε τύπου αρχείου, μπορείτε να επιλέξετε αυτόν που θα είναι πιο σωστός για τη χρήση που θέλετε την εικόνα, εξασφαλίζοντας καλή ποιότητα σε όσο το δυνατό μικρότερο μέγεθος, κάτι που μας οδηγεί στο επόμενο ζήτημα.

Μικρός όγκος αρχείων για μεγάλες ταχύτητες

O όγκος του αρχείου, δηλαδή, τα MB ή τα ΚΒ και η διάσταση των εικόνων που ανεβαίνουν σε μια ιστοσελίδα μπορεί να αλλάξει δραματικά την ταχύτητα φόρτωσης. Λέγοντας εικόνες, εννοούμε φωτογραφίες, λογότυπα, εικονίδια και οτιδήποτε ανεβαίνει σε μορφή JPEG ή PNG, άρα μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο σύνολο εικόνων. Αρχίζει να γίνεται προφανές γιατί η κάθε εικόνα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη, ιδανικά κάτω από 100KB.

Εάν δεν θέλετε να χάνετε επισκεψιμότητα λόγω αργής ταχύτητας, θα χρειαστεί κάθε εικόνα να σώζεται για χρήση στο web (“save for web”), επιλογή που υπάρχει σε εργαλεία όπως το Adobe Photoshop και εξασφαλίζει το μικρότερο δυνατό όγκο. Υπάρχουν, όμως, και πιο απλά, δωρεάν εργαλεία για το ίδιο αποτέλεσμα, όπως Canva, PicMonkey και PIXLR.

Ο ρόλος των εικόνων στο SEO

Οι εικόνες είναι μέρος του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας. Με τον ίδιο τρόπο που οι μηχανές αναζήτησης αναγνωρίζουν λέξεις κλειδιά μέσα σε ένα κείμενο και μπορούν να ανεβάσουν τη σελίδα ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, έτσι αναγνωρίζουν και λέξεις κλειδιά που έχουν χρησιμοποιηθεί στα μεταφορτωμένα αρχεία.

Αυτό, με απλά λόγια, σημαίνει πως αν μια εικόνα έχει μεταφορτωθεί με τίτλο «εικονα259-2020.jpg» είναι δύσκολο να εμφανιστεί στα αποτελέσματα μιας αναζήτησης στο Google, γιατί (μάλλον) κανένας δεν θα κάνει αναζήτηση γράφοντας αυτό. Από την άλλη, αν τα αρχεία σας περιλαμβάνουν στον τίτλο τους, π.χ. το όνομα του ιστοτόπου σας και κάποιες λέξεις κλειδιά σχετικές με το προϊόν ή την υπηρεσία σας ή, ακόμα καλύτερα, μια πραγματική περιγραφή σχετικά με το θέμα της εικόνας, οι πιθανότητες να εμφανιστεί η φωτογραφία που υπάρχει στην ιστοσελίδα είναι πολύ αυξημένες και αυτό σημαίνει μόνο ένα πράγμα: επισκεψιμότητα.

Με το ίδιο σκεπτικό λειτουργεί κι άλλο ένα σημαντικό στοιχείο των μεταφορτωμένων εικόνων, το λεγόμενο “alt (alternate) attribute”. Εάν μια μηχανή αναζήτησης δεν μπορεί να προβάλει την εικόνα, π.χ. λόγω αργής σύνδεσης, θα χρειαστεί να δείξει κάποια εναλλακτικά στοιχεία, έναν τρόπο να περιγράψει τι δείχνει η εικόνα. Βάζοντας στο alt attribute λέξεις κλειδιά, για ακόμα μια φορά αυξάνονται οι πιθανότητες να εμφανιστεί η σχετική ιστοσελίδα, φέρνοντας χωρίς κόπο ή χρήματα και άλλη επισκεψιμότητα.

Σίγουρα η απόδοση μιας ιστοσελίδας και η θέση που εμφανίζεται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης εξαρτώνται από πολλά παραπάνω. Όσα αναφέρθηκαν, όμως, είναι κάποια βασικά, απλά βήματα που όσοι ασχολούνται με τον εμπλουτισμό του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας θα πρέπει να γνωρίζουν.

Στην MDesigners πιστεύουμε στην ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των ενδιαφερομένων και των σχεδιαστών, με στόχο την υλοποίηση οπτικών ταυτοτήτων/εμπειριών που θα συγκινούν και θα εμπνέουν το κοινό τους.

Mdesigners-Logo
MDesigners

Είμαστε οι MDesigners. Ένα digital design & branding studio. Σκεφτόμαστε, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε, σε δημιουργικό επίπεδο, projects όπως: η οπτική επικοινωνία ενός brand, η λειτουργικότητα μιας εφαρμογής, ενός website ή ενός λογισμικού προγράμματος.


Ενδιαφέρον;
Μοιράσου το άρθρο!

Κάθε μήνα στέλνουμε στο inbox σας ένα γράμμα γεμάτο έμπνευση


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ας μιλήσουμε
για το νέο σας project


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Λυκείου 6
153 41, Αγία Παρασκευή


ΚΑΛΕΣΤΕ

213 022 46 40


EMAIL

info@mdesigners.gr


SOCIAL

    Επιλογές Απορρήτου

    Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις σας συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σας σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς. Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις σας για εμάς, ανεξάρτητα από αυτές για τους τρίτους συνεργάτες μας. Κάθε σκοπός συνοδεύεται από μια περιγραφή, ώστε να γνωρίζετε με ποιους τρόπους χρησιμοποιούμε, εμείς και οι συνεργάτες μας, τα δεδομένα σας.

    Για λόγους απόδοσης και ασφάλειας χρησιμοποιούμε το Cloudflare
    ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ
    Το Cloudflare χρησιμοποιεί τα cookies _cflb, _cf_bm και _cfduid για να μεγιστοποιήσει τους πόρους δικτύου, να διαχειριστεί την επισκεψιμότητα και να προστατεύσει τους ιστότοπους των πελατών μας από κακόβουλη επισκεψιμότητα.

     

    Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε το προσαρμοσμένο περιεχόμενο.

     

    Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τον κώδικα παρακολούθησης του Google Analytics.
    Το Google Analytics είναι ένα εργαλείο που βοηθά τους ιδιοκτήτες ιστοτόπου να μετρήσουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Καθώς ένας χρήστης περιηγείται σε ιστοσελίδες, το Google Analytics παρέχει ετικέτες JavaScript (βιβλιοθήκες) για τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων για την καταγραφή πληροφοριών σχετικά με τη σελίδα που έχει δει ο χρήστης, για παράδειγμα, η διεύθυνση URL της σελίδας. Οι βιβλιοθήκες JavaScript του Google Analytics χρησιμοποιούν τα cookies HTTP για να "θυμούνται" τι έχει κάνει ένας χρήστης σε προηγούμενες σελίδες / αλληλεπιδράσεις με τον ιστότοπο.

     

    Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τις γραμματοσειρές Google.
    Οι Γραμματοσειρές Google καταγράφουν αρχεία των CSS και των αιτημάτων αρχείων γραμματοσειράς και η πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα διατηρείται ασφαλής. Οι συνολικοί αριθμοί χρήσης παρακολουθούν πόσο δημοφιλείς οικογένειες γραμματοσειρών είναι και δημοσιεύονται στη σελίδα αναλυτικών στοιχείων. Χρησιμοποιούμε δεδομένα από τον ανιχνευτή ιστού της Google για να εντοπίσουμε ποιοι ιστότοποι χρησιμοποιούν γραμματοσειρές Google. Αυτά τα δεδομένα δημοσιεύονται και είναι προσβάσιμα στη βάση δεδομένων BigQuery της γραμματοσειράς Google. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις πληροφορίες που συλλέγει η Google και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται και διασφαλίζεται, ανατρέξτε στην Πολιτική Απορρήτου της Google.

     

    Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τους Χάρτες Google.
    Για τους χρήστες του API Χάρτας Ενσωμάτωσης Χαρτών, η Google χρησιμοποιεί ανώνυμα cookies για να καθορίσει τον αριθμό μοναδικών χρηστών του API. Η Google συγκεντρώνει επίσης στατιστικά στοιχεία σχετικά με τους τύπους λειτουργιών που χρησιμοποιούνται από το προϊόν των Χαρτών.


    Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τις ενσωματώσεις βίντεο.
    Οι πάροχοι των βίντεο (π.χ. YouTube, Vimeo) μπορεί να συλλέγουν δεδομένα για τους χρήστες και να κάνουν καταγραφή πληροφοριών που βοηθά να μετρήσουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Ενεργοποιώντας τις ενσωματώσεις βίντεο, αποδέχεστε τους όρους χρήσης που αναφέρει κάθε πάροχος στη στην πολιτική απορρήτου του.

    Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.